Infograf o św. Mikołaju

Sinterklaas
LordFerguson / Foter.com / CC BY-SA

Wkrótce dzień św. Mikołaja, dlatego dziś prosty i szybki pomysł na lekcję religii przedstawiającej tego biskupa. Podstawą katechezy będzie metoda, którą nazwałam „infografem”, czyli graficznym, schematycznym przedstawieniem informacji. Sprawdzi się zarówno w podstawówce, gimnazjum i ponadgimnazjalnej szkole :)

Na początku rozdaję każdemu uczniowi kartkę A-4 oraz tekst z życiorysem świętego (można też przeprowadzić wcześniej lekcję na ten temat). Ja wykorzystuję wydruk z tej strony.

Następnie proszę, aby każdy z nich narysował schematycznie jak najwięcej wiadomości o św. Mikołaju. Na tablicy natomiast zapisuję punktację (jedna informacja to jeden punkt) jak na sprawdzian, dzięki której uczniowie będą wiedzieli na jaką ocenę już zasłużyli i ile im jeszcze brakuje do lepszej :) Jest to bardzo motywujące.

Praca uczniów trwa zazwyczaj całą lekcję. Można na następnej religii zrobić np. konkurs wiedzy o świętym. Zdziwicie się jak wiele pamiętają :) Nie ma w sumie co się dziwić, gdyż infograf to jedna z metod szybkiego uczenia się. Zapraszam serdecznie do sprawdzenia tego pomysłu w swoich klasach. Ja realizuję go co roku i zawsze się udaje :)

 

Poniżej przykłady z 1 klasy mechaników

 

IMG_20151115_190152974 IMG_20151115_190132475IMG_20151115_190108143

 

 

 

 

 

 

 

 

Oraz dwie najładniejsze prace fryzjerek :)

 

IMG_20151115_190021643 IMG_20151115_190212122

3 myśli na temat “Infograf o św. Mikołaju

  1. Wazne jest powiedzenie dziecku prawdy o Swietym Mikolaju tak, zeby nie czulo sie oszukane. Jesli sie to nie uda, moze byc rozgoryczone i “zemscic sie” na rodzicach opowiadajac o swoim odkryciu mlodszemu rodzenstwu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>